#HajraVeszprem  #HelloCologne

Közlekedés Kölnben

Az alábbiakban sorba vesszük hogyan érdemes közlekedni Kölnben a rendezvény időtartama alatt.

Repülő

A reptér Kölntől délre, a várostól körülbelül 15 km-re található. Villamossal, ami óránként háromszor közlekedik, 15 perc alatt bejutunk a városközpontba.

Vonat

Budapestről bécsi átszállással közelíthetjük meg a várost, Németországon belül pedig a kiterjedt vasúthálózatnak köszönhetően pár óra alatt bármelyik nagyvárosba eljutunk.

railway

Tömegközlekedés

A busz-, metró-, villamos- és HÉV vonalakat a KVB cég üzemelteti. A tömegközlekedési eszközök összehangoltak, ugyanaz a jegy érvényes mindenhova. Jegyeket az automatákból vagy az állomásokon jegyárusoktól vehetünk. 5 féle tarifaszint van, attól függően, hogy milyen hosszú utazást tervezünk, illetve honnan indulunk. Városon belül az 1b zónába tartozunk. Az utazás 6 éves korig ingyenes, 14 éves korig pedig gyerekkedvezményt lehet igénybe venni. Lehet egy, illetve 4 utazásra vagy heti/havi jegyet is vásárolni.

köln tömegközlekedés

A szintekről bővebb információ itt érhető el. Lehetőség van napi (9 euró) vagy kétnapi (18 euró), egyéni vagy csoportos Köln kártyát váltani, amivel ingyenes a tömegközlekedés, és több partnernél kedvezményekre jogosít (Partner lista)

Az éjszakai járatok menetrendje.

Taxi

Taxit vagy a taxiállomásokon találunk vagy az utcán is leinthetünk. Napközben viszonylag megfizethető áron juthatunk el úticélunkhoz, viszont este elég drága, így érdemes előre tájékozódni a tarifáról.

Autó

Az autópályákért nem kell fizetni. Ha kocsit szeretnénk bérelni számos lehetőség áll rendelkezésünkre: Hertz, Avis, Europcar és InteRent irodákat több helyen találunk a városban.

A következő oldalon tájékozódhatunk, hogy a városban hol és mennyi szabad parkolóhely található: http://www.koeln.de/apps/parken/.

Bicikli

A Call a Bike szolgáltatótól online vagy telefonos regisztráció után könnyen bérelhetünk kerékpárt, majd azt az egyik tárolóból elvihetjük. A bérleti díj percre, napra vagy hétre vonatkozik.

Térkép

A város térképe az alábbi linken érhető el: http://www.cologne.de/city-map.html. Itt egyben eseményekről, színházakról, hotelekről is kapunk tájékoztatást.